söndag 22 februari 2009

Läskig?


Gillar ni läskiga böcker? Själv tycker jag om förändringar då och då. Läsa lite kärlek, lite krig, lite skräck osv..
Och för några veckorsedan läste jag Tystnadens hus av Magnus Nordin.
Jag tänkte wowe en ny Magnus Nordin bok kan ju inte vara fel för han har skrivit flera bra innan, min favorit är förföljaren.
Men Tystnadens hus tyckte jag bara var halft tråkig och fylld med misslyckad spänning. Slutet var också lite konstigt kanske var det så att jag redan hade tröttnat på boken så att jag inte läste särskillt noga.

Men det är olika för alla var deras spännings nivå ligger. Vissa kanske kommer tycka att denna är jätteläskig och spännande. Så dumpa den inte bara för att jag har gjort det. Utan för er i åldern 10-13 eller kanske yngre och äldre så skulle den säkert passa bra.

Handling: Stella rymmer med en kompis från broder Daniels barnhem. De gömmer sig och flyttar in i en rivningslägenhet i Stockholm. På nätterna kraffsar det på väggarna och på gården står det en liten flicka i röd klänning som säger att hon bor med sin pappa. Men Stella har aldrig sett någon pappa.
I Tystnadens hus gömmerdet sig en hemlighet i det förflutna och snart kommer stella allt närmare sanningen.

Inte för läskig, inte för snäll. Ge den ett försök även ifall jag inte gillade den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar