lördag 28 februari 2009

Sugen på nått roligt?


Då borde ni läsa Tjej, 15 kul men knäpp av Sue Limb!
Jag lånade den av en kompis för nån månad sen och fall direkt för den, den är lite Meg Cabot stuk om jag får säga de själv.
Den handlar om Jess, som vill vara som vilken tjej som hälst, fantastiskt snygg, populär och smart, men henns kompis Flora har slagit henne i allt.
Men är allt de där verkligen så viktigt? Finns de kanske bättre mål? Som att få ett eget stå upp nummer av avslutningsföreställningen? Eller Fred, som är rolig och smart men verkligen behöver klippa håret? Kanske är det redan försent att undkomma en rejäl tonårskris?

Jag tycker boken är jätte rolig, den har de mesta, och men fastnar för den.
Alla kanske inte tycker som jag men jag tycker man ska ge den en chans för den är verkligen underhållande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar