söndag 15 mars 2009

Äntligen!

Klara:
I onsdags fick jag äntligen fjärde boken i Twilight serien. Gissa om jag vad otroligt lycklig!
Men jag fick inte börja läsa förrän i fredags kväll för då skulle jag och Elin ha maraton läsning, vi började nog läsa vad 21 och sluta vid 3 men vi hade ju inte läst ut den då men jag hade nog läst ungefär halva, så när vi sen vakna så fortsatte vi så klart att läsa och läste nog ungefär till 14 eller nått. Sen fortsatte jag läsa efter att jag kommit hem från kompis på kvällen och nu på morgonen har jag äntligen läst ut den och den var ju så klart helt UNDERBAR!

Fjärde boken handlar ju så klart om Edward och Bella, nu så ska dom äntligen gifta sig allt är bra och helt enkelt perfekt. Men va ska hända men Bella? Ska hon fortsätta vara varm, mänsklig och levande eller odödlig, kall och hård? Hannes val får oanade konsekvenser för alla inblandade… Jag tycker ju boken då var helt underbar precis som de andra i serien, jag vet faktiskt inte om jag tycker denna är den bästa men jag sträck läste ju och då är de ju inte lika lätt att längta efter att få fortsätta fast de små korta pauser jag tog så kunde jag inte sluta tänka på boken. Detta är lätt de bästa böcker jag har läst (jag har läst många) så det är helt klart att man bara måste läsa dem. Men alla har ju sin åsikt.

Elin:
Såklart måste jag oxå slänga in en liten kommentar och boken som jag gått och väntat på i månader långa som år. Edward och Bellas historia har aldrig tråkat ut mig innan och inte heller gjorde den det nu. Slutet är alltid lite speciellt och högtidligt på ett vis. Det är slutet och man är livrädd för att läsa ut den för att man är medveten att det aldrig kommer en fortsättning utan att det verkligen är slutet. Men man vill också läsa ut den med raketfart eftersom man måste få reda på vad som händer och det är raketfarten som tar över.
Som alla de andra delarna i Twilight serien kunde jag inte släppa boken ur sikte och ifall jag var tvungen till det så kunde jag inte släppa den ur tankarna. Jag trodde att Bella skulle dö. Jag trodde att Edward skulle dö. Jag trodde att familjen Cullen skulle dö. Jag trodde att jag själv skulle dö!
Jag har lite svårt för att betygsätta just Så länge vi båda andas och eftersom det är sista boken är det lika bra att betygsätta alla böckerna tillsammas som en helhet.
Böckerna kommer aldrig glömmas och kommer läsas av mina barn, barnbarn och ifall de inte gör det kommer jag tvinga dem.
Nå. Har ni läst slutet än?
Inte? Gör det för helsike då!!
Har du?? Men gör det igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar