lördag 21 mars 2009

Nya numret av läseposten 14+


Mitt internett har varit trasigt i några dagar så jag har inte haft möjlighet att blogga. Jag fick nya numret av läseposten 14+ som jag premenuerar på. Alla kanske inte är medlemar där men om ni är bokintreserade så tycker jag absolut att ni ska bli medlem där. Ni får en tidning varje månad med boknyheter, författar intervjuver och annat kul. Där kan du beställa böcker om du vill köpa dem men det är inte nödvändigt.
Det var flera böcker där som jag blev sugen på bland annat:





Janis den magnifika av Johanna Nilsson.

Handlar om flickan Janis som ger sig ut på en resa i sin brorsas bil när hennes bästa vänn Emelie dör. På hennes resa händer allt möjligt och det verkar som en sådan bok man vill skratta, gråta och strypa sammtidigt. En bok att se fram emot




The tales of beedle the bard av J.K Rowling
Den har jag redan hemma men har inte fått tid till att läsa den. Ni som har läst sista delen i Harry Potter serien, dödsrelikerna, kommer troligen att känna igen sagan om de tre bröderna och deras dödsreliker. Boken är tyvärr på engelska (jag hade velat läsa den på svenska) men det får gå. Boken består av flera berättelser och sagor som är väldigt kända i trollkars världen och berättats där i alla tider. Men nu får vi mugglare också ta del av dessa trollkarlssagor så alla Harry Potter fan läs :P



Så långt vingarna bär av Julia Sandström
Har ni på ödets vingar som är den första delen i Julia Sandströmms Nyckelväktar serie? Nu har i alla fall tvåan kommit där man får följa med Shanzoc, Comil och Liva på deras uppdrag att finna den andra nyckelväktaren. Om jag ska vara helt ärlig så fäste jag mig inte i första delen när jag läste den första gången. Men ju mer jag tänker på den ju mer nyfiken blir jag på att få läsa fortsättningen. Och ju mer jag tänker, ju mer inser jag att den faktiskt inte var så dålig.

Tre böcker jag kommer att se fram emot nu under Aprils månad. En underhållning, en Harry potter och en Fantasy. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar