torsdag 5 mars 2009

SMS Krossning


Jag är inte jätteförtjust i Kate Canns böcker och jag var inte särskilt förtjust i Textlek heller.
Jag läste ut den för 10 minutersedan. Det tog mig fem minuter att läsa ut den.

Men så klart kan jag inte hålla mig borta från en ungdomsbok, även om Kate Cann är författaren.

Textlek är en kort bok och handlar om en liten händelse.
Mell är otroligt lycklig, hon har världens underbaraste pojkvänn. Ben.
Hon kan inte förstå att han valde just henne, han är för bra för henne. När hon helt plötsligt får elaka SMS där det står att Ben bedrar henne och bara leker med henne tror hon blint på dem.
Hon mår dåligt och vill hellst av allt gå genom jorden. Men vem skriver de elaka SMS:en?
Är de sanna?

Om du vill ha reda på svaret är de bara att sätta sig med den pinntunna boken och ta reda på det.
Själv gillar jag böcker som har lite mer innehåll, lite mer att bita och delta i. Men men, ge den ett försök, alla har inte samma boksmak som mig. ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar