lördag 2 maj 2009

Hata romeo.

Jen får huvudrollen som Julia i skolans uppsättning av Shakspears romeo och julia.
Det är hennes dröm och har alltid varit. Men lyckan blir kort, hon får reda på att killen hon ska spela mot, killen som ska spela romeo inte är någon mindre än Chris Banner. Killen som hon hatat i hela sitt liv, liksom sin far hatat Chris pappa.
Hur ska hon kunna spela mot chris? Hur ska hon kunna kyssa Chris?
Inget blir som hon tänkt sig.


Det var handlingen det i Rachael Wings hata romeo som jag läste för några veckor sedan. Kan ni tänka er att hon bara var 14 år när hon skrev det?? En imponerande historia för hennes unga ålder och som det står på baksidan av boken: En nutida romeo och Julia historia.
Det är även skriven i Du form. Det kan tyckas jobbigt, men tänk dig att det är du som det handlar om istället, då blir det en helt annan sak <3

1 kommentar:

  1. Åh, den där fina boken står i min bokhylla och jag kan aldrig låta bli att pillra på den, den är så fin! Men jag har så många andra böcker på lager för tillfället, men ska läsa den snart. Snaaaart. Är den bra ska jag även klicka hem den nya boken av Rachel Wing; "Kärlek" - något att blogga om kanske? ;) /Nelly

    SvaraRadera