tisdag 2 juni 2009

New new New

Om jag stannar damp ner i min brevlåda idag efter skolan.
Vad kan göra en dag roligare? :D
Det känns som om barnens bok klubb har grym tajming
eftersom jag nu, för stunden, har drabbats av boksjukan.
Jag vet inte hur allvarlig sjukdomen är för det finns tydli-
gen ingen medicin mot den. Men jag kan gärna vara sjuk
resten av livet. Det gör mig nog bara gott.
Så här står det på bokens baksida:
På en sekund förändras allt ...
Mia minns inget från olyckan, hon vet bara att hon
färdades i bilen på sladdriga vintervägar tillsammans med hennes familj.
Så plötsligt, kan hon se sig själv genom bilens krossade vindruta, ligga
svårt skadad och medvetslös.
Hon är Beethovens toner fortsätta strömma genom bilradion, och blandas
med ljudet av sirenerna.
Under de 24 timmar som följer får vi genom Mias tankar och tillbakablickar
lära känna hennes liv och hennes val. Och nu står hon inför det svåraste valet
av alla - leva vidare trots att hon förlorat sin familj eller ... släppa taget?
Vad tror ni hon väljer?
Jag är riktigt nyfiken men jag tror att det kommer avgöras efter hennes gångna liv.
Hon kanske har vänner, släktingar, kille...
Näh inte vet jag men det är jätte kul att gissa.
Ska skriva en riktigt bra recension när jag har läst den.

// Elin