tisdag 30 juni 2009

Raport från Spanien



Solen gassar för fullt, jag vågar inte säga det högt men jag är trött på värmen. När jag kommer tillbaka till Sverige kommer jag ångra att jag ens tänkt tanken men allvarligt talat. Kan man rå för vad man tänker?

Har varit på ön Ibiza i en vecka nu och varit helt utan internett. :( ?
Så nu när jag återvänt till spanska fastlandet ser jag till att pumpa in hjärnan med boknyheter och nyheter i övrigt. Sådant man är helt avstängd från när man är utomlands.

ibizas flygplats fanns en liten bokhandel. Alla böckerna var på spanska men det var ändå roligt att titta på alla spanska titlar och se ifall man kände igen några författare.

Det första jag fick syn på var Stieg Larssons bok män som hatar kvinnor eller Los hombres que no amaban a las mujeres som den heter på spanska. Min första reaktion var: "Fy vilket gräsligt omslag." Nu däremot vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Jag har ju inte läst boken så jag vågar inte tycka något. Men den där tjejen i rött.. nja, vad säger ni?
Marianne Fredriksson fanns där också och till min förvåning Camilla Läckberg!
Att hennes böcker fanns utomlands hade jag ingen aning om men jag kan inte säga annat än: "Kul!"
Det är just kul när svenska författare lyckas utomlands. Man känner sig nästan lite stolt över dem.
Det är mitt i natten nu..00.40 för att vara exakt.
God Natt allesammans. Jag ska försöka hinna med några fler inlägg innan jag åker till England.

P.S.
Jiieeepie..!!! jag beställde just Lova att du går tillbaka. J i p p i ! !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar