tisdag 28 juli 2009

Ett strandtips


Jag vill inte tänka på när sommaren tar slut och där med dagar av läsning. Så därför tänker jag inte göra det. Istället kommer jag med ett litet strandtips. Två perfektaböcker att ha med sig till stranden eller ut med båten är Meg Cabots Washington D.C och Nu eller aldrig.
Det var ett helt år sedan jag läste dem men jag tror de funkar lika bra denna sommarn som förra.
De handlar om Sam, en cool tjej som använder tyska lektionerna för att teckna kändisporträtt att sälja till sina kompisar. Hon är trött på alla som inte är nöjda med henne. Hon är varken som sin storasyster Lucy som har toppenbetyg och som dessutom är hejaklacksledare. Och hon är inte som sin lillasyrra Rebecca som är ett geni.
Men när Lucy skvallrar om kändisteckningarna för deras föräldrar tvingas Sam ta konstkurser, där hon av misstag råkar rädda livet på USA:s president...

Perfekt sommar läsning, typisk Cabot fnittrig, underhållande, och inte allt för tjock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar