lördag 22 augusti 2009


I tisdags läste jag ut Under din hud av Melissa Marr och jag måste bara säga att den första var bättre men denna var helt okej. Jag har väldigt svårt att se personerna och platserna framför mig och då tycker jag inte de är lika roligt att läsa en bok för man vill ju se sin egen bild av platserna eller i alla fall jag.
Men endå måste jag säga att berättelsen är spännande med sina konstiga sätt som olika personer dras till varandra, alla olika hov och personer i dem.

Handling;

Hon fanns i hans blod,
lika mycket som han
fanns under hennes hud.

Genom att tatuera sig vill Leslie markera en vändpunkt i sitt hittils så struliga tonårsliv. Men tatueringen binder henne istället sammman med mörkrets makter i det älvriket hon levt helt ovetande om. Hennes bästa vän Aislinn har in i det sista undanhållit Leslie sin egen väl bevarade hemlighet. Och nu kommer Aislinns varningar för sent. Leslie blir en bricka i ett farligt spel där två män är ohjälpligt bundna till henne....

Detta är vad som står på baksidan av boken för jag tänkte att Elin säkert vill skriva lite om den för detta är en bok jag tror är lite mer i Elins stil än min.

Jag kan ju också säga att skolan började i torsdags även om vi inte gjort nått specielt eller haft några långa dagar så är det otroligt tråkigt att vara där, men jag är då ledig två dagar nästa vecka för då ska jag till danmark :D

Så har jag också läst två av Katarina Von Bredows böcker sen i tisdags, jag gillar de flesta böcker som hon skrivit men som Elin säger så kan de bli lite mycket ibland men jag har själv tre favoriter och de är Syskonkärlek, Som jag vill vara och Hur kär får man bli? och jag läste då syskonkärlek och Som jag vill vara.

Just nu har jag ingenting och läsa och det är faktiskt väldigt jobbigt alla böcker jag har är redan lästa en eller flera gånger och jag har inte hunnit gå till nån bokhandel eller gått hem till Elin, men jag var faktiskt på biblioteket i torsdags men då lånade jag ingen bok utan beställde bara en väldigt gammal film de är säkert nån som har sätt den den heter En Kärlekshistoria om de är nån som sätt den så skriv gärna va ni tyckte om den för jag har hört att den är ganska sorlig, min kompis började gråta för hon tyckte trailern var så fin. :D

Kramar Klara

PS. Det kommer en tredje bok om Aislinn och Leslie som på engelska heter Fragile Eternity och om man söker på Melissa Marr på google så kommer man till en sida med en ganska konstig trailer till en film om mer en ögat ser så vi får se om de kanske blir en film om böckerna.

PS igen. Jag har aldrig skrivet så här långt hahah :D (stolt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar