lördag 26 september 2009

Klara- Bokmässan

Som ni säkert har läst så var ju jag och Elin på bokmässan idag, det är väldigt kul.
Det är så sjukt mycket böcker och man vill köpa alla.
Vi träffade ju Johanna Lindbäck och pratade lite med henne, hon och Gunnar Ardelius pratade ju om sina böcker. Jag visste faktiskt inte vem Gunnar Ardelius var så när jag kom hem kollade jag vilka böcker han skrivit och märkte att han hade skrivit en bok som jag länge velat läsa.

Jag köpte faktiskt också 11 böcker precis som Elin.

Hata Romeo- Rachael Wing I Rabén@Sjögrens monter.
Har redan läst denna men köpte den så jag kunde läsa den några gånger till.

Bara inte du- Katarina Von Bredow I Rabén@Sjögrens monter.
Hennes nya bok, den måste man ju bara ha.

Känslan av att hoppa- Ingrid Olsson I Rabén@Sjögrens monter.
Författaren till Ett litet hål i mörkret.

Tillsammans andra boken- Denise Rudberg Jag tror det var i Adlibris monter.
Första var ju jätte bra, väntar på att tredje ska bli pocket.

Oktober- Cannie Möller Också i Adlibris monter.
Jag har läst två av hennes tidigare böcker och gillade en av dem, hoppas denna är ännu bättre.

Före och efter Bella- Maja Hjertzell I En bok för allas monter.
Har faktiskt redan läst ut den så det kommer en recension förhoppningsvis imorgon.

Kulor i hjärtat- Cilla Naumann I Alfabetas monter.
Fick den signerad.

Hemsökt/På liv och död- Meg Cabot I Forma Publishing Group ABs monter.
De tre första böckerna är bra.

Saknad/Gömstället- Meg Cabot I Forma Publishing Group ABs monter.
Jag gillar de två första böckerna.

Saknad/Fritagningen- Meg Cabot I Forma Publishing Group ABs monter.
Jag gillar Meg Cabot.

Om jag stannar- Gayle Forman I Forma Publishing Group ABs monter.
En av de bästa böckerna jag läst så såklart måste jag ha den.

Det var alla böcker jag köpte på Bok och Biblioteksmässan detta året. :D
Jag måste bara säga att även om man inte bor i Göteborg eller i närheten så är det grymt värt att försöka ta sig hit för det är det är den största händelsen i Sverige inom böcker.



Bilder på Johanna Lindbäck, Gunnar Ardelius och Isabelle Allende.


Kramar Klara

PS. jag måste bara tipsa om en låt jag gillar med Milow- You Don't Now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar