söndag 27 september 2009

Konstig bok!



Igår på bokmässan köpte jag Före och efter Bella av Maja Hjertzell när jag kom hem la jag mig och läste den och jag kan direkt säga att det inte var en bok som föll mig i smaken.

Filip är en kille som går i nian, han har tjej och en hyfsat bra kompis.
En dag kommer en ny tjej till klassen, Isabella Ekholm.
Hon är allt annat en vanlig och Filip tycker hon värkar lite konstig vad han inte vet är att hon kommer förändra hans liv.
Bella är extrem, självständig och provocerande hon har alltid en åsikt om olika saker.


Detta var ingen bok för mig, jag gillar starka böcker som Tusen gånger starkare men denna var för STARK om man säger så. Ibland fick man riktigt tänka till för att fatta vilka argument Bella hade och ibland ville man bara skrika att de inte alls var som hon sa. Gillar man böcker med starka åsikter så ska man läsa denna men för min del så orka jag knappt läsa ut den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar