måndag 19 oktober 2009

hon har gjort det igen


Jag har hur många böcker som helst att blogga om men jag har aldrig känt att det varit rätt tillfällighet och nu känner jag att de kommer ta ett tag innan rätt tillfällighet kommer så nu skriver jag ändå.
Så idag tänkte jag faktiskt skriva om Genom dina ögon av Stephenie Meyer för de känns som den är mest intressant.

Jorden har ockuperats av en ras som tar över och kontrollerar människans sinnen.
Vandaren, en av de invandrande Själar som har tilldelats den nyligen tillfångatagna Melanie Stryders kropp. Melanie vägrar att ge upp och Vandrarn som alltid har varit medveten av smärtan att ta över en människars kropp med känslorna och minnerna.
När Melanie fyller Vandarens sinnen med bilder av Jared, mannen hon älskar och som hittills har lyckats hålla sig gömd.
Tillslut blir det omöjligt att skilja på Vandrarens och Melanies känslor och Vandraren åtrår en man hon inte ens träffat. Melanie och Vandraren blir till ovilliga allierade och ger sig ut på en farlig färd för att finna mannen de båda älskar.

Meyer själv säger: En science fiction-berättelse för människor som inte gillar science fiction. Och jag måste hålla med henne för jag själv är inte så förtjust i science fiction men den är boken var verkligen bra.
Stephenie skriver på ett sätt som ingen annan och det gör hennes böcker mycket bra, men det är inte det ända själva storyn hon skriver är också helt underbar.
Nån som vet när bok två kommer? För det måste ju nästan komma en tvåa.
När jag nästan var färdig med boken så tänkte jag vilket bra slut det här var men så läste jag lite till och så hände det saker som gjorde att den inte kunde ta slut så. Jag blev helt förvirrad för jag har ju hört att det ska bli en film men inte att det ska komma en uppföljare.

Nån som vet nått om det?

Kramar Klara

PS. Elin ska läsa boken också och då kommer det mer åsikter om den.

3 kommentarer:

  1. Jag har inte hört någonting om en andra del, så jag antar att det inte kommer någon. Men man kan ju aldrig veta. Det vore ju jättekul om det kom en tvåa :)

    SvaraRadera
  2. Men åh jag som verkligen vill de :(
    Aja men kan ju alltid hoppas :)

    SvaraRadera
  3. Kommer ingen tvåa ;) Men slutet var väl bra? :O Alla fick alla, alla blev lyckliga, det visade sig att det fanns fler människor och att Wanda inte var den enda själen som sympatiserat med människor, what's the problem?

    SvaraRadera