söndag 25 oktober 2009

jag blir lycklig om Natthimmel vinner

Nordin, S - Natthimmel - 29670806

Tildas bästa vän flyttar och plötsligt står Tilda helt ensam. Som tur är så möter hon Jesper. Jesper älskar lajv, och snart drar han med även Tilda. Tilda som är osäker när det gäller näs
tan allt är livrädd för att göra bort sig eller att vad som hellst ska gå fel. Men snart tycker hon det är lika roligt som Jesper.
Tilda tänker på sin familj, där alla lever bakom stängda dörrar och knappt pratar med varandra. Och en dag ser Tilda hennes lillasyster sitta och gråta i äppelträdet. Hur mår hon egentligen?

Jag förstår verkligen varför natthimmel är Augustpris nominerad. Sofia Nordin är helt enkelt en toppenförfattare jag kommer vilja läsa mer av i framtiden. Boken är välskriven och lätt att sätta sig in i. Liksom Tildas problem och allt runt omkring.
Lajv som jag inte hört så mycket om innan tycker jag verkar riktigt roligt nu när jag fått följa med Tilda och Jesper på ett, men jag tror ändå inte det är något för mig :).
Om natthimmel vinner blir jag lycklig lycklig lycklig.

2 kommentarer:

  1. Vad hade du gett boken för betyg?:)
    Och hade du kunnat rekommendera boken(funderar starkt på att läsa boken)?:)

    SvaraRadera
  2. oj! En fyra skulle det nog bli! Självklart rekommenderar jag den!

    SvaraRadera