söndag 22 november 2009

Bättre än Twilight

Elin:
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja detta inlägget.
bio kvällen blev otroligt lång. Först såg vi på Twilight. Eftersom man sett den hundra gånger ungefär satt man mest och rabblade replikerna för sig själv.
Men klockan tolv small det. New moon började med Bellas röst, precis som första, precis som föroden i böckerna, sedan kom drömmen. Jag blev väldigt förvånad med hur mycket de hade lyckats få med. Det var inget jag riktigt saknade.
När filmen var slut kunde både jag och klara konstatera att den var bättre än ettan!
Faktiskt, det låter knäpp att en tvåa kan vara bättre än en etta men så är det verkligen i det här fallet.
Man kan säga att den innehöll en lagom dos av Edward. I ettan skulle nästan varenda scen visa hur underbart vacker Edward var. Nu fick Jacob ta mer plats och för första gången sedan jag läste när jag hör din röst tycker jag att det var bra att Edward övergav Bella.
Dessutom fick man otaliga tillfällen att skratta, en perfekt balans av humor och allvar.
Jag kan säga att jag är allt annat än nöjd med filmen, jag är galet lycklig! Äntligen händer det något bra i denna galna The twilight saga hysteri.
Och slutet var precis helt perfekt. Jag älskar den sortens tvära slut och önskar att sista boken hade ett liknande. Och för att förklara lite bättre varför denna faktiskt var bättre än ettan så är det bland annat för att denna innehåller mer, det finns mer att bita i liksom. Ettan höll sig på ett sätt till en strikt bana man snabbt tröttnar på, James, Edward, Cullens...
Här finns Volturi, varulvar, viktoria, bellas syner och så mycket annat!
Mer action. New moon <3

Klara:

Va ska jag säga? Elin har fått med nästan allt, hon missa faktiskt bara en sak.
Det var faktiskt en sak som jag la märke till väldigt mycket. Färgerna, färgerna var mycket härligare och varmare i New Moon än Twilight. Twilight var såå blå och kall med New Moon var brun och varm. Det tyckte jag gjorde filmen ännu bättre. Jag tror den blå färgen beror på Edward och den bruna på Jacob. Det var det enda hon missade så nu ska jag gå och äta.

FILMEN VAR UNDERBAR!<3

1 kommentar:

  1. Såg den igår, tyckte också den var bättre än twilight :P

    SvaraRadera