söndag 22 november 2009

Varför ges böckerna ut efter jul?

Jag förstår inte varför alla böcker utkommer i Januari när man vill ha dem i julklapp!?
Ännu en bok jag hungrar efter:
Du vet var jag finns av Rachel Cohn
Efter Lauras självmord flyr Miles in i en dimma av sorg, förvirring och droger. Laura var ju allt det Miles inte är - gnistrande, omtyckt. Lycklig. Hur kunde hon ta sitt liv? Hur kunde hon lämna Miles ensam? I Du vet var jag finns låter Rachel Cohn läsaren uppleva Miles övergivenhet, hennes kamp mot frågorna som aldrig får några svar, men också hennes sökande efter ny mening och framtidstro.

Snälla kan någon förklara varför alla böcker ges ut efter Jul. Jag älskar att få böcker i julklapp, men vilka böcker kan folk ge mig som jag inte redan läst?
Du vet var jag finns som det står om här ovan och Sonya Hartnetts nya Fjäril är två böcker som skulle vara de perfekta julklapparna men de utkommer i Januari.
Detta gör mig inte riktigt klok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar