tisdag 29 december 2009

Halvutlästa böcker i de sista minuterna

De sista dagarna på 09 har jag tänkt tillbringa med halvutlästa böcker. Sådana böcker jag börjat på någon gång under året men lagt ifrån mig av olika orsaker. De böcker jag avbrutit för att de varit dåliga tänker jag definitivt inte tvinga mig igenom men ibland lägger man tyvärr ifrån sig bra eller intressanta böcker också, och så står de där i bokhyllan, med några hundra lästa ord men flera tusen olästa, och jag får jätte dåligt samvete. Jag vill i alla fall inte ha dem som ett lass i det nya året, så då är det ganska bra att använda de sista dagarna till det. Två böcker jag ska försöka läsa ut är Rötter av Alex Haley och Tempelriddaren av Jan Guillo. Sedan är det några andra till men jag har nästan tre dagar på mig så får se hur långt jag hinner.
Så längtar jag så fruktansvärt mycket till biblioteket. Har funderat på om jag klarar av att bara låna en bok. Oftast så kommer jag hem med elva tolv böcker men jag måste lära mig att lägga band på mig själv. I sådana fall skulle jag kunna tänka mig att låna I skuggan av den randiga vargen av Sonya Hartnett. Jag tycker väldigt mycket om hennes böcker och kan nöja mig med den tills hennes nya bok fjäril kommer ut .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar