torsdag 1 april 2010

APRIL



Ni kanske inte har märkt det men en liten ny grej på bloggen är att vi varje månad skriver om månadens bästa titlar som ges ut. Vi har varit lite otydliga med detta men gjort det i januari, februari och mars detta året. Men nu vet ni! och var inte rädda för att ge lite feedback i kommentarerna, vi vill veta vad ni tycker! Jag har tänkt utveckla det till något ännu roligare lite senare, vi får se vad det blir av det.
April är inte årets rikaste utgivningsmånad tyvärr. Men bland det som ges ut är detta helt klart det bästa:
Superspännande böcker, alla fyra står sedan långt tillbaka nedskrivna på min att läsa lista. Lisa Bjärbos bok har jag och Klara längtat efter i evigheter, den känns som en riktigt tonårsbok och sådana kan Tonårsboken inte få för många av. Men det är Mikael Niemis skjut apelsinen som jag är mest nyfiken på. Jag vet egentligen inte varför, det var en känsla jag fick. Som sagt: Tonårsböcker kan man inte få för många utav, Emmy Moréns dubbla liv verkar också vara en toppen tonårsbok. Men det är kul när lite udda titlar och historier kliver in i genren och den här månaden är det skjut apelsinen som väcker min nyfikenhet.

1 kommentar:

  1. Längtar också efter Lisas bok! Finns smakprov att läsa på hennes blogg och den verkar vara hur bra som helst :)

    SvaraRadera