tisdag 23 mars 2010

Klara the movie?


Hästböcker har aldrig varit min grej. Jag har aldrig förstått hur alla barn kan älska historien om hästar och läsa hundratals av dem. När jag var mindre läste alla tjejer i klassen hästböcker och alla killarna läste böcker om ishockey och fotboll. Sedan fanns ju jag som varken läste sport böcker och hästböcker. Jag minns inte allt jag läste vid den åldern men jag kan erkänna att det var en hel del Kitty och fantasy. Visst, hästar är väldigt fina djur och jag kan läsa böcker där hästar finns med, men inte när hela historien kretsar kring en häst. Jag har otroligt svårt att förstå det roliga i det.

Klara serien av Pia Hagmar ska nu bli till film. När jag var på bio i helgen så såg jag en stor affisch om Klara filmen, förlåt alla hästälskare men jag höll faktiskt på att spy. I mina ögon verkar den väldigt töntig och barnslig. Men jag tror att väldigt många barn kommer vilja se den och för dem kanske det passar, vad vet jag? Däremot älskar ja Pia Hagmars deckarserie Dalslands deckarna, men klara böckerna, nej tack

Här finns trailen. Premiären är den 26 mars, på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar