lördag 10 april 2010

Mr Fox filmen

Just nu håller jag på att somna framför datorn. Kan knappt hålla upp ögonen men jag vill gärna hinna skriva ett blogginlägg. Jag älskar många av Roald Dahls historier, Mathilda, Kalle och chokladfabriken, häxorna... Men en av hans berättelser som jag inte läst är Fantastic Mr Fox. Boken har nyligen gjorts till film och jag har hittills bara läst strålande recensioner om den. Kalle och chokladfabriken har blivit filmatiserat av Tim Burton med Johnny Depp i huvudrollen. Mathilda har också blivit film, någon gång för länge sedan. Jag har inte tittat på hela Mathilda filmen utan sett små glimtar av den men den verkar ganska knäpp. Varför blir alla hans berättelser så knäppa och udda som film? I alla fall så är jag väldigt sugen på att både se och läsa Fantastic Mr Fox. Den här gången tror jag att jag börjar med att läsa boken, konstigt nog är det den jag är mest nyfiken på.

Godnatt! 

1 kommentar:

  1. Jag såg filmen för ett tag sedan och jag tyckte mest att den var konstig...

    SvaraRadera