lördag 1 maj 2010

M A J

Nick och Norahs oändliga spellista var helt klart en av de bästa böckerna jag läste 2009. Därför kan vi hoppas på att författarnas andra samarbete kommer bli minst lika lyckat. Naomi och Elys kyssförbuds lista.

Naomi och Ely är bästa vänner. Naomi älskar (och är förälskad i). Ely, och Ely älskar Naomi (men föredrar killar). För att ingen ska komma i vägen för deras vänskap skapar de en kyssförbudslista över personer som ingen av dem får kyssa. Och det fungerar bra - till Bruce, Naomis pojkvän, som är så tråkig att det inte finns anledning att sätta honom på listan, väl?

Bokutgivningen i maj är väldigt fattig, i alla fall på ungdomsfronten. Jag tror alla längtar till sommaren nu. Själv kan jag inte låta bli att längta med tanke på alla bra böcker som kommer ut och all ledig tid det finns att läsa på. I Juni kommer det en massa bra böcker (bland annat svart ängel, fjärde delen i house of night serien.) Men tills dess läser jag gärna Naomi och Elys, jag har trots allt längtat efter den sedan i vintras.

4 kommentarer:

  1. Jag har sett filmen Nick och Nora den var jätte bra, vill läsa boken också. Naomi och Elys ser också ut som en bra bok. / Sara

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul att höra att Nick och Norahs oändliga spellista var bra. Jag ska precis börja läsa den!

    SvaraRadera
  3. Såg att ni lämnat en kommentar på min blogg "bibliotekariens bästa", så jag var tvungen att kolla in er blogg. Riktigt bra, den ska jag följa från och med nu!

    SvaraRadera