söndag 18 juli 2010

Fruset blod - Richelle Mead

Jag har precis börjat inse hur grymt bra Vampire Academy serien är. I helgen har jag sträckläst tvåan och sedan börjat på trean helt utan paus. Det är sällan jag läser böcker i samma serie på raken men nu kunde jag inte hålla mig och Emmy Moréns dubbla liv får vänta på sin tur ett tag till.

Fruset blod är andra delen i serien och minst lika spännande som ettan. Här börjar en grupp Strigoi mörda kungliga moroi. Fruktansvärt, men för Vampire Academy eleverna betyder det ett helt jullov i en stor stuga vid bergen där de kan åka skidor och bara slappa.
Roses liv kunde ha varit toppen om inte...
...
Christian och Lissa skulle gulligullgulla hela tiden
 ...hon riskerade att förlora Dimitri
...Mason var störtförälskad i henne
...(värst av allt) en gammal och länge hatad familjemedlem kom på besök...

Etersom det är del två i en serie vill jag inte avslöja för mycket av handlingen. Jag blev helt uppslukad av berättelsen och märkte knappt hur antalet sidor minskade på bokens högersida. Innan jag läste Vampire Academy trodde jag att jag skulle ogilla detta med Dahmpirer, Moroi och Strigoi, men det är snarare det jag älskar med serien. Nu har jag satt tänderna i trean, är redan en tredjedel in i den och en recension börjar redan ta form i mitt huvud. Förhoppningsvis läser jag ut den imorgon!

Kramar
Elin

4 kommentarer:

  1. Har också fastnat för den serien, håller på med trean just nu med, ha ha =)

    SvaraRadera
  2. Samma här. Väntar ivrigt på 4an som ska komma ut i augusti om jag inte minns helt fel?
    Gud så galet spännande och bra böckerna är!

    SvaraRadera
  3. har också fastnat ska läsa sista nu <33
    har läst 4:an (löftet)

    SvaraRadera
  4. Du har stavat dhampirer fel, inte dahmpirer ;D

    SvaraRadera