onsdag 20 oktober 2010

Helt unfreakingbelievable bra!

Det är huvudpersonen Lennies och hennes bästis Sarahs favorituttryck i Himlen börjar här och en väldigt passande beskrivning på boken. Lennie har precis mist sin syster Bailey. Det är sommar och Lennie borde sörja, men när hon träffar Joe Fontaines, med de vackra ögonfransarna och som kan spela vartenda instrument i hela världen, blir detta svårt. Lennie dras mellan kärlek och sorg. När hon får reda på Baileys hemligheter blir det plötsligt trassligt med Baileys gamla pojkvän och Lennies vän Toby. Det blir en sommar full av kärlek, sorg, passion och vänskap.

Hur fin får en bok lov att vara? Stämningen är en blandning av Boy meets boy och If i stay, ni kan ju tänka er! Mega romantisk med förbjudna känslor, dramatik och stunder man vill rama in. Jag älskar detaljen med de handskrivna lapparna som Lennie strör omkring sig, och som gör boken så unik. Omslaget kan ju inte bli tjejigare, men det kan inte heller boken. Det passar perfekt för historien (bättre än det engelska) och jag älskar det.

Ja, detta är helt klart en fullpoängare och jag föreslår att alla ni romans-slukare kastar er över Himlen börjar här så fort ni bara kan, ni kommer inte att bli besvikna!

2 kommentarer:

  1. En jätte bra bok om kärlek och känslan att förlora någon!

    SvaraRadera
  2. Jag låg och grät till den här boken igår (skyller även på feber). Den var så himla bra! Har varit sugen på att läsa den sen ni pratade om den när ni var här. Skönt med ungdomsböcker som är så språkrika, liksom i "Här ligger jag och blöder." /Jennie

    SvaraRadera