lördag 30 oktober 2010

Höstlov(e)

Jag älskar höstlov, lov i huvud taget är underbart, speciellt när skolan är så intensiv som den är nu i nian. Jag har tänkt ägna mitt höstlov till att läsa i massor - förvånade?
Men inte vad som helst, utan rysare om vampyrer, zombies och annat som hör Halloween till. Eftersom jag åker ner till släkten i Spanien nu på lovet kan jag inte hänga med mina vänner på alla Halloween grejer de planerar, utan får istället fira skräckhelgen på mitt eget sätt. Med böcker. 

För några veckor sedan var jag och Klara på vårt bibliotek och tipsade om Dark-romance böcker på ett Vampyr Café. En bibliotekarie hade satt ihop våra tips på en fin liten lapp. Tipsen kan ni hitta här tillsammans med en lista på våra bästa Halloween bok tips.

Så här såg min läshög ut förra höstlovet. 

1 kommentar:

  1. Bra tema! bra böcker! Hoppas du får en trevlig läsupplevelse i Spanien :)

    SvaraRadera