lördag 13 november 2010

Innebandy piraterna

Nej, det här var helt enkelt inte min grej. Jag är inte den sportiga typen och för att gilla Innebandypiraterna måste man verkligen älska sport.
Den handlar om Anton som är med i Tågaborgs joniorlag i innebandy. Men detta blir sista säsongen för laget, de bästa i laget har redan blivit erbjudna platser i elitlagen. Ett tag tror Anton att det är över för laget, tills Emil berättar om den nya tävlingen Floorball World Tour, en serie turneringar där man kan vinna miljoner i prispengar. Med nya mål och drömmar åker laget ut i världen för att möta andra lag i den hårda kampen om prispengarna och kanske en framtida karriär.

Som sagt är detta en riktig bok för sportnördar, folk som verkligen förstår sig på sport. Själv var det mycket jag inte förstod och jag tycker inte att det var så intressant heller utan tröttnade många gånger. Jag tror säkert att mina vänner som gillar sport och innebandy även skulle tycka om Innebandypiraterna, eftersom den handlar om något de förstår, något de på något sätt är en del av. Det var inte heller något fel på språket eller upplägget. Men själv tycker jag inte att det var någon större fullträff.

3 kommentarer:

  1. Jag älskar innebandy, men ingen annan sport. Handlar den specifikt om innebandy eller om alla sporter? För annars blev jag riktigt sugen på att läsa den :D

    SvaraRadera
  2. Den handlar bara om innebandy och det har även kommit en tvåa: Innebandy piraterna säsong 2. Om du gillar innebandy tror jag nog att du skulle tycka om den. :)

    SvaraRadera
  3. Jag själv spelar innebandy( jag älskar det! ) och jag tyckte boken var så där!

    SvaraRadera