söndag 21 november 2010

Rödluvan är tillbaka

När jag först såg trailen till Red Riding Hood trodde jag nästan att det var Breaking Dawn. Landskapet, snön, killens frisyr och första meningen: "We can't do this any more" är så typisk Twilight. Men nej, Red Riding Hood är en varulvshistoria där tjejen (Amanda Seyfried) vävs in i ett Twilight-liknande drama. Hon dras mellan den "goda" människokillen och den "onda" varulvskillen (verkar det som). Det är dessutom regissören till Twilight som regisserat den. Trailen var väldigt svår att tolka, men det är stor Twilight varning över den och jag slår vad om att tusentals tjejer ute i världen kommer att bli som tokiga. I mars har den premiär i USA. Vad tycker ni? 

4 kommentarer:

  1. Tycker den verkar väldigt lik twilight, kanske för lik? Men visst, den verkar ju bra.

    SvaraRadera
  2. Tycker den verkar bra. Den verkar typ som en mix mellan Twilight och Rödluvan. Och liknar Amanda Seyfried inte Alice i Underlandet lite grann? Med klänningen och håret?

    SvaraRadera
  3. Gary Oldman är med!! Det räcker långt för mig. Kul idé att gör en Rödluvan-film med en twist.. fast jag känner mig nog mest tveksam till filmen.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar Catherine Hardwickes tolkning av Twilight, hur hon presenterade landskapet och gjorde varje minut intressant att titta på (och då menar jag filmningen). Så för min del var jag så besviken när hon inte skulle regissera de övriga filmerna så den här filmen är ett måste för mig, jag ser fram emot den! Jag förstår vad Amelie menar med att den kanske är för lik Twilight, men jag ser det nog snarare som att den har Hardwickes magiska touch. (De andra filmerna i Twilight-serien har för mig tagit efter den ton som Hardwicke satte, men inte helt lyckats införliva den magiska framställning som Hardwicke bidrog med.) Det känns dessutom som om att handlingen och framställningen i Red Riding Hood är mörkare än Twilight. Men vi får väl se! ;D

    SvaraRadera