måndag 25 juli 2011

Min bokhylla Del 1

Minns ni att jag för några månader sedan skrev om mitt projekt med bokhyllorna? Nu är det nästan färdigt så jag tänkte köra en liten miniserie där ni får se resultatet. En annan version på Bookshelf Tour tänkte jag mig. Hoppas det kan ge er lite boktips och idéer!

Vi börjar med fantasybokhyllan. 

 Här är det vampyrer för hela slanten, med serier som Twilight, House of Night, Vampire Diaries och True blood.
 Dark Romance/fantasy utan vampyrer. Många kompisar har lånat böcker inför sommaren så överallt finns små tomrum bland böckerna.
 Fantasy med favoritserier som Otori, Eragon och Carole Wilkinson underbara serie om Ping!
 Mer fantasy, men Magnus Nordin fick också en plats här.
 Dystopier. Förut såg jag tomrum i bokhyllan som något jobbigt, nu känns det snarare som en lyx.
Böcker från låg/mellanstadiet. Kitty och deckare för yngre. Har ni läst Elsie Johanssons "Mormormysteriet"? Älskar den fortfarande lika mycket som då. Läs!

Ber om ursäkt för de slarvigt tagna bilderna

9 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket böcker du har! Jag som tyckte jag hade många, haha :)

    SvaraRadera
  2. Åh, måste göra samma sak! Tror jag ska ta itu med det nu, eftersom jag förmodligen flyttar (hundra kilometer hemifrån, asdsfaga, nervös) redan i slutet av den här veckan ... och då kommer jag att bli tvungen att säga adjö till största delen av mina äldre böcker.

    SvaraRadera
  3. Tycker att det såg riktigt snyggt ut i din bokhylla :D

    SvaraRadera
  4. Är lite avundsjuk på hur många böcker du äger. Själv lånar jag mest från bibliotek så min bokhylla är rätt tom.
    Undrar också lite varför du visar bilderna i svartvitt, skulle ju vara snyggt med lite färger :p

    SvaraRadera
  5. Jag älskade Mormorsmysteriet när jag var yngre. Skrev till och med en fortsättning i svenskan på den. Undrar om den ligger i någon kartong i på vinden...

    SvaraRadera
  6. asså jag säger bara en sak: kan vi bli kompisar?? o.O

    SvaraRadera
  7. Åh, Mormorsmysteriet. Den gick som radioföljetong när jag var sådär 12 år. Kommer ihåg att jag och bästisen spelade in varje avsnitt och försökte klura ut mysteriet innan sista avsnittet. Vi ritade kartor över miljön och hade oss. Måste nog läsa den, tack för en påminnelse om att den finns :) Snygg bokhylla btw - ordning och reda :)

    SvaraRadera
  8. Kan du inte skriva vad böckerna heter i typ en lista eller något?

    :)

    SvaraRadera
  9. Din bokhylla ser ju ut exakt som jag önskar att min bokhylla gjorde - med dom exakta böckerna! De du visar i hela "bokhylle-serien" har jag antingen läst eller vill jättegärna läsa... Åh, om man ändå hade plats för så många böcker.. Du har det bra du :) (Älskar Scott Westerfeld Suzanne Collins!;) )

    SvaraRadera