fredag 12 augusti 2011

Dagens köp

5 kronor på läkarmissionen, helt ny och väldigt väldigt fin. (Engelska böcker är alltid så fina!) På svenska heter boken Pojken i soffan.

Den unga Matilda (Maddy)växer upp med den ständiga känslan att inte passa in, hon drar sig undan med sina tankar och funderingar samtidigt som hon längtar efter något annat. Tills en dag, då hon träffar den gåtfulla Feather. Hanförändrar hennes liv för all framtid. Äntligen känner Maddy ett hemmahörande, men Feather visar sig längta efter något annat. Något som hon inte kan ge honom.

För några år sedan läste jag den på svenska och gillade den inte alls. Men det känns som om jag aldrig gav den en riktig chans så jag vill gärna prova igen, på orginalspråket.

1 kommentar:

  1. Min kompis läste den tidigare i år. Kommer inte ihåg exakt vad hon tyckte om den men jag har för mig att hon tyckte att den var okej :P

    SvaraRadera