måndag 26 september 2011

Hanna om bokmässan

Bokmässan i år var fantastiskt rolig. Jag och Elin var där fredag och lördag och dagarna hade flera höjdpunkter. Roligast var nog att intervjua Cornelia Funke på temascenen, men att se och höra Cirkeln-författarna berätta om sitt författarskap var väldigt intressant och kul det med. Hela stämningen på mässan är otrolig varje år, så mycket böcker och författare och läsgalna människor överallt. Vi såg Hertha Müller, Camilla Läckberg, Denise Rudberg, och flera kända ansikten lite här och var. En fest för bokälskare, verkligen!

Mässböcker:
- Jane Eyre av Charlotte Brontë (såg filmen i lördags också, verkligen att rekkomendera!)
- Var är Alaska? av John Green
- Antiloper av Ester Roxberg
- Du vet var jag finns av Rachel Cohn
- Saving Francesca av Melina Marchetta (författaren till underbara Jellicoe Road)
- Erebos av U. Poznanski

Vad kom ni hem med för böcker från Bokmässan?

1 kommentar:

  1. Vad häftigt att intervjua Cornelia Funke! Du satt väl och läste högt ur boken på releasefesten också?
    ¨
    Jane Eyre och Var är Alaska? står båda på min "favorithylla" hemma, de är jättebra! Saving Francesca har jag just beställt. En bok av samma författare som till Jellicoe Road kan ju omöjligt vara dålig! De andra böckerna är jag väldigt nyfiken på. Allihopa faktiskt! Ska bli jättekul att få se vad du tyckte! :D

    SvaraRadera