tisdag 13 september 2011

"There Is No Dog" kommer på svenska!

Jag älskar Meg Rosoffs böcker!
Justin Case, Den jag var, The Brides Farewell, Så här jag det nu... Alla är fina och unika berättelser som inte går att glömma. Med denna lilla extra kärlek till denna författares verk blir jag så himla glad av att höra att ännu en av hennes böcker ska komma på svenska.

Det är boken There Is No Dog som minst sagt verkar sticka ut från hennes andra verk. Boken ska komma ut på X-Publishing nästa år.
Så här står det på förlagets blogg:
"Tänk om Gud är en lat, slapp och likgiltig tonårskille som heter Bob? Som slarvade igenom hela skapelsen på bara sex dagar och som sedan dess inte har lagt många strån i kors för att få livet på planeten att fungera? Tänk om Bob dessutom blir kär stup i kvarten, och orsakar naturkatastrofer i pur extas?"

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst något av henne tidigare, men detta låter ju intressant! Jag gillar omslaget med whippeten och firrarna också. <3

    SvaraRadera
  2. "Så har jag det nu" är den enda av hennes böcker jag läst, men den älskade jag!

    SvaraRadera