måndag 12 december 2011

Simon och ekarna

Igår vad jag och såg Simon och ekarna som hade premiär i fredags. Som jag skrev här hade jag otroligt höga förväntningar, men det är fel att säga att mina förväntningar förstörde. Det var en helt okej, fin film, vackert filmad och stundtals starka, medryckande scener. Vad som däremot drog ner betyget var att den var väldigt seg och jag blev ofta rastlös. Jag hade gärna velat ha mer dialog och bilder på omgivningen och Göteborg.

Annars tycker jag att det är en väldigt fin historia. Filmens bilder matchar inte alls de jag har i huvudet från boken. Men sedan var det ju också säkert fyra år sedan jag läste den. Jag rekommenderar nog boken (bra julklappstips!) framför filmen. Även om det är en vuxenbok fungerar den precis lika bra för tonåringar att läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar