fredag 17 februari 2012

City of Fallen Angels

Jag hade lovat mig själv att aldrig läsa City of Fallen Angels. Det är sant! The Mortal Instruments är min favoritserie och jag ville för allt i världen att den skulle fortsätta att vara det. Tredje boken, City of Glass, har det perfekta slutet och därför förstod jag inte vad en fjärde bok skulle vara bra för. Men, en kompis övertalade mig att läsa City of Fallen Angels och nu kan jag inget annat än tacka henne.

Precis som de tidigare böckerna är den här full av action och överraskningar. Att jag tyckte så mycket om den var mest på grund av min nördighet till serien. Det var kul att återse alla underbara karaktärer och se hur deras liv fortsätter. Eftersom "The Mortal War" är över, är boken egentligen helt onödig och jag håller fast vid att City of Glass har det perfekta slutet. Ändå tyckte jag att storyn höll och efter fyra böcker har den ännu inte tappat måttet!

Femte delen City of Lost Souls kommer ut i maj. Jag vill även läsa Clockwork Angel som är första delen i Cassandra Clares andra serie The Infernal Devices. Om ni ännu inte läst den här serien, gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar