söndag 12 februari 2012

Vill läsa!

Snart kommer mitt recensionsexemplar av Lauren Olivers Resten får du ta reda på själv hem till mig. Kan knappt vänta efter allt jag hört om den!

Det är den 12 februari, fredagen före Alla Hjärtans Dag, och skolan firar "Cupid Day" med att eleverna skickar rosor till varandra. En toppendag för Sam och hennes kompisar - de är skolans fruktade innegäng och får flest rosor av alla. Dagen avslutas med en stor fest. Klockan 00:40 dör Sam. Hennes liv är slut, över, finito. Allt blir svart. Men så ringer väckarklockan och det är den 12 februari. Igen. Var allt en mardröm? Nej, tyvärr inte. Men vad är det då?

Boken handlar om vad som händer och hur man reagerar om man får uppleva något igen, och vad man i så fall ska förändra?

Bonnier Carlsen har tillsammans med bloggen HannaPee dragit igång Bloggbikten, ett ställe där man kan berätta om saker man gjort och ångrar.



6 kommentarer:

  1. Fick den också i recensionsex, håller på och läsa den nu. Hittills är den bra! =)

    SvaraRadera
  2. Du fick också ett sånt där mail där man skulle 'osa' med sin adress..? Fick jag också ialf och jag är minst lika förväntansfull som dig, den låter så SJUKT bra! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ett event som man kunde få boken till innan..;) Hoppas att den är lika bra som den verkar!

      Radera
  3. Åh, jag läste den här boken precis när den kom ut på engelska och den hör till mina absoluta favoriter! :)

    SvaraRadera
  4. Den låter riktigt bra, ska köpa den så fort den kommer ut!

    SvaraRadera
  5. Jag håller på att läsa den nu, fast har inte hunnit så lång. Men än så länge är den riktigt bra! :)

    SvaraRadera