torsdag 19 april 2012

Bloggbokfika!

För en vecka sedan var jag på ett väldigt mysigt bloggbokfika med författaren Lisa Bjärbo (Det är så logiskt alla fattar utom du och Allt jag säger är sant) och fem andra tonårstjejer. Lisa berättade mycket om hur hon fått idén till karaktärerna i Allt jag säger är sant hur hon gör när hon skriver. Bloggbokfika måste vara det bästa fikat som uppfunnits! Det borde absolut ordnas fler sådana. Man kan verkligen prata med författaren på ett annat sätt än om det är ett bokprat med publik, det är avslappnat och man kan börja prata om helt andra saker som inte bara kretsar kring bokens handling. Sedan börjar man ju automatiskt gilla boken ännu mer bara för att man träffar författaren och får veta historien bakom.. Så författare där ute, det är bara att fixa, WINWIN för alla!


Jag fick även med mig tre fina små saker hem och boken Allt jag säger är sant och anteckningsblocket går att tävla om just nu på Lisas blogg.

2 kommentarer: