lördag 16 juni 2012

Bokiga (och andra intressanta) sommarpratare 2012!




Läste igår i DN om årets sommarpratare och blev positivt överraskad! I år är det väldigt många författare och personer som jag känner till som ska ha ett sommarprogram. Sommar i P1 sänds varje dag från och med den 23 juni till och med den 19 augusti och här är några av de som jag verkligen ser fram emot att höra:

8 juli: Klara och Johanna Söderberg - Artister (First Aid Kit!)
– Vi kommer att prata om alla galna saker som har hänt oss de senaste åren, om våra amerikanska äventyr och hur det känns att få lära känna sina största musikaliska idoler. Det blir gamla countrylegender, öknen och en väskincident mitt ute i ingenstans i USA.

9 juli: Daniel Sjölin - Författare och fd. programledare för Babel
– Mitt Sommarprogram handlar om mitt liv som gubbstrutt, och om hur jag kom att arbeta med det som jag hatade allra mest när jag var liten: människor och böcker.

13 juli: Jenny Jägerfeld - Författare (Här ligger jag och blöder, Hål i huvudet m.m), psykolog och frilansskribent.
– Jag kommer att prata om hur min sjukdom fick mig att börja skriva på allvar, hur man skriver så att det känns ut genom boksidorna och om riskerna med den överhajpade metoden mindfulness.

20 juli: Elsa Billgren – Programledare, vintagebloggare, personal shopper
– Jag kommer berätta om varför en svart klänning är ett bättre minne än ett fotografi, gången jag flög ner i vulkanen Vesuvius, när jag hade cirkus för hela Stockholm, de bästa sakerna med att vara kär och varför jag har ett kylskåp i taket.

30 juli: Sara Bergmark Elfgren - Författare (Cirkeln-triologin!) och manusförfattare
– Mitt Sommar kommer att handla om mitt liv som nörd – om ensamhet, gemenskap och om varför vi behöver fantastiken.


Alla sommarpratare 2012 hittar ni här!

2 kommentarer:

  1. Ni borde verkligen läsa The Fault in Our Stars av John Green. Det är värdens bästa bok!

    SvaraRadera
  2. Jag har en fråga om två böcker: För det första Katarina von Bredows nyaste bok "Flyga Högt". Jag har läst de flesta böcker av henne, vissa gillar jag, vissa är sådär. Men jag har hört att den fått rätt dålig kritik. Men det jag undrar är om det är nån förbjuden kärlek med i boken, och i såna fall vilken sort. Hon har ju haft syskon kärlek, lärare/elev, kompis/pappa mm. så jag undrar vad det är hon har denna gång för det har inte framkommit så tydligt. :)

    Den andra boken jag undrar om är Sanningen om Alice, jag är sugen på att läsa en bok som ger lite kalla kårar och lite mystik och har hört mycket om Sanningen om Alice. Men är den bra?

    SvaraRadera