fredag 15 juni 2012

Nytt av Johanna Lindbäck!

Kanske är det lite tidigt att börja prata höstböcker när vi har hela sommaren framför oss, men som boknörd kan jag självklart inte låta bli. I augusti kommer nämligen favoriten Johanna Lindbäck ut med en ny bok, Som om jag frågat. 

Jag gillar att Lindbäck ofta har killar som huvudkaraktärer i sina böcker. Som om jag frågat är inget undantag. Den handlar om en kille i nian vars föräldrar ska skiljas. Sedan en massa vänskap, fotboll och kärleksbekymmer på det. Tycker det låter som ännu en härlig Johanna Lindbäck roman och kan knappt vänta tills jag får chansen att läsa den!

"Allt förändras den där hösten när John börjar nian. Han har ju förstått att det varit på gång länge, men det är inte förrän den där onsdagen, efter fotbollsträningen, som det verkligen händer. Det är då mamma och pappa berättar att de ska flytta isär. Ett tag bara, på prov, liksom. Men hur länge är ett tag? Hur länge måste man pröva för att veta?

Ingenting är kul längre. Inte fotbollen, inte att hänga med kompisar. Allt känns bara konstigt för John. Och bästa kompisen Lucas kan han inte riktigt snacka med längre. Inte sen han blev ihop med Saga. Saga som är Johns barndomsvän, som bor granne med honom, som han alltid har kunnat umgås med utan att det har känts konstigt. Ända till nu. Nu är hon och Lukas ett par och John är typ jordens ensammaste."

3 kommentarer:

  1. Äntligen sommar! Det jag ser fram emot mest är att läsa. Jag är sugen på att läsa riktigt sommriga och härliga böcker, som Sarah Dessen och the summer I turned pretty, men jag vet inte så många böcker. Skulle ni kunna ge förslag på härliga sommarböcker?
    Skulle verkligen uppskattas! :D
    Tack för en underbar blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Visst är det underbart med sommarlov!!

      Vi skrev förra veckan om vad vi ska läsa under sommaren och det hittar du här:
      Hanna: http://tonarsboken.blogspot.se/2012/06/hannas-sommarlasning.html
      Elin: http://tonarsboken.blogspot.se/2012/06/elins-sommarlasning.html

      För ett år sedan skrev vi om somriga boktips, de hittar du här:
      http://tonarsboken.blogspot.se/2011/06/sommarlovslasning-2011.html

      Radera
  2. Åh vad spännande, med lite bokskvaller. Jag gillar också Johanna Lindbäck så det ska bli ett sant nöje att läsa den här boken.

    SvaraRadera