onsdag 3 oktober 2012

Mässböcker - Hanna

Jag har så otroligt många böcker på min att-läsa-lista att jag innan Bokmässan bestämde mig för att försöka att inte köpa mer än kanske en bok. Det var väldigt svårt att hålla det löftet eftersom att jag så fort jag kom in i den stora mässhallen full av nya böcker och författare övermannades av en otroligt stark läslust. Jag tyckte ändå jag tog mig samman och även om det ser ut att vara mycket böcker kan jag försvara mig med att jag endast köpte Novellixerna, de andra böckerna fick jag under bokbloggarminglet.

 
Bild 1: Kurt Corbain finns inte mer, Udda verklighet, Det är jag som är Caroline, I dödsskuggans land. Bild 2: Fox Fire, Hitta Violet Park, Himlen börjar här. Bild 3: De blå skorna, Med strömmen, Ett dockhem, Spökhanden.
 
 
Sedan måste jag bara berätta om en sak jag såg på mässan. Det var en monter som hade ett väldigt roligt projekt där de lät alla förbipasserande sätta upp en post-it lapp på en vägg där det stod vad de ville göra innan de dör. Det fanns många väldigt roliga post-it lappar men många fina också. En väldigt bra idé och jag hoppas något liknande dyker upp nästa år också!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar