onsdag 17 oktober 2012

Ödesbunden

Ödesbunden handlar om trollkarlen Alex Verus som har förmågan att se in i framtiden. Alex håller en låg profil i magikernas värld och driver en liten magibutik i London. Plötsligt börjar mörka magiker söka upp Alex. Alla vill åt en relik som kan ge dess ägare obegränsat med makt, men för att få tag på den behöver de en siare. Tillslut är Alex mitt i ett mörkt maktspel och hemligheter från hans förflutna kommer upp till ytan.

Jag och Ödesbunden klickade inte riktigt. Författarens sätt att berätta och mitt sätt att läsa funkade inte ihop. Det var egentligen inget fel på handlingen, men ibland kunde jag nästan tycka att det hände för mycket saker. Maktspelet, kringslängandet och alla andra spänningsmomenten kom efter varandra så att jag aldrig fick en chans att smälta historien. Det var också svårt att lära känna karaktärerna vilket gjorde att det alltid fanns ett avstånd mellan mig och boken. Så nja, Ödesbunden var inte rätt bok för mig helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar