söndag 9 december 2012

I dödsskuggans land

I dödsskuggans land är en dystopisk zombieroman. Den handlar om tjejen Temple som på egen hand lever i ett zombietäckt USA. När hon råkar mörda en man som försök skada henne börjar dennes bror jaga henne. Tillsammans med en stum man flyr hon den stora och farliga Moses Todd.

Ärligt talat, det här var en zombieroman att slänga i papperskorgen (bildligt talat). Jag gav halva boken en ärlig chans i förhoppning att den snart skulle bli bättre, sista halvan läste jag bara för att få ett slut på det. Den utspelade sig i en exakt kopia av Walking Dead världen och andra amerikanska zombievärldar, utan att tillföra en ny intressant vinkel. Det kändes som att författaren visste att hans värld var en kopia eftersom han inte brydde sig om att ge någon bakgrund eller större beskrivningar. Detta gjorde att jag ofta glömde att det faktiskt var en zombieroman. Det var tråkiga karaktärer. Temple var för bra, kaxig och hård för att kännas trovärdig. Det var svårt som läsare att fasta för henne eftersom man fick se väldigt lite av hennes känslor.

Nu har jag sågat färdigt för idag. Istället för att ödsla tid på den här boken tycker jag att ni borde läsa någon annan av alla episka zombieromaner där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar