torsdag 21 mars 2013

Mellan raderna - Podcast!

Podcasten Allt vi säger är sant har redan släppt tre avsnitt sedan jag sist skrev om den. Nu har Rabén och Sjögren också kommit med en podcast. Den heter Mellan raderna precis som deras facebooksida! Som både podcast- och bokälskare jublar jag över att podcasttrenden växer så snabbt inom bokvärlden.

I Mellan raderna intervjuas några författare i varje program om sina böcker och författarskap (om jag förstått det rätt). I första avsnittet, som ni hittar här, intervjuas hela författarteamet bakom Berättelser från Engelsfors. För mig var det extra kul att lyssna på precis efter att jag läst boken som släpptes igår.

Mellan raderna och Allt vi säger är sant finns båda på itunes. Det är gratis att ladda ner och enkelt att lyssna på i mobilen! Så vad väntar ni på?

3 kommentarer:

  1. Följer du några andra podcasts om böcker? Vore roligt om du ville dela med dig av de i så fall.

    Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elin - Tonårsboken24 mars 2013 kl. 12:19

      Jadå! Svenska podcast jag följer förutom dessa är bokhoras "Bokpodden". Sedan följer jag engelska podcast som "Mugglecast" om Harry potter, "Talks of camelot" om Merlinserien (nästan böcker), "The Penguin podcast" "Geek's guide to the galaxy" och "Bookreview - New York Times".

      Vi har redan tipsat om våra favoritpodcast i länken nedan, men kanske ska skriva ett till inlägg med ännu fler? :) http://tonarsboken.blogspot.se/2012/11/vara-podcast-favoriter.html

      Radera
    2. Skriv gärna ett till inlägg! Jag gillar starkt podcasts, så det vore roligt om ni gjorde ett till inlägg om det.

      Radera