tisdag 26 mars 2013

The 30 Best Places To Be If You Love Books

Källa: imgday.com

Källa: Bustler.com
Barnens Bokklubbs blogg tipsade om en väldigt bra lista! Det är hemsidan Buzzfeed som listar de 30 bästa platserna för bokälskare. Det är helt magnifika bilder på bokhyllor och bibliotek från hela världen. Jag har redan bestämt mig för att besöka så många av dessa trettio platser som möjligt innan jag dör. De privata biblioteken blir kanske svåra, men biblioteken och universiteten tänker jag inte missa. Vem vet, kanske skaffar jag mig en bokhylla i liknande storlek någon gång?

2 kommentarer:

  1. Gud vad inspirerande bilder! Gillar den med sängen och böckerna bäst :) Fattas ju bara biblioteket från Skönheten och odjuret. Fast det kanske bör vara verkliga platser ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog lite svårt att besöka Skönheten och odjurets bibliotek i verkligheten. Drömmen vore ju om någon ville bygga upp en exakt kopia av det biblioteket :) Kan ju vara det mest fantastiska virtuella biblioteket i filmens historia

      Radera