onsdag 16 oktober 2013

Nemesis

Starcrossed är serien om halvguden Helena och nu har jag läst sista och tredje delen Nemesis. Den påminner på många sätt om andra delen Hades, Helena fortsätter att vela mellan Lucas och Orion. Samtidigt visar det sig att Helena besitter krafter som ingen halvgud någonsin kunnat drömma om. Men gudarna gillar inte Helenas växande makt och snart står allas liv på spel.

Fram tills Nemesis har jag älskat serien. En klassisk Twilight historia där vampyrerna har bytts ut mot grekiska gudar. Men i likhet med Twilight-serien sviker den sista delen. Handlingen brister i slutet och när det blir som bäst har jag redan tappat intresset. Triangeldramat tar allt fokus från resten av handlingen och karaktärerna har blivit för många för att man ska kunna känna en relation till dem. Även om Starcrossed slutade som en besvikelse kan jag fortfarande rekommendera de tidigare delarna Helena och Hades. De är faktiskt riktigt bra!

3 kommentarer:

  1. Låter som en bra serier. Dock trist att den sista boken inte levde upp till förväntningarna

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra serie. Trist att den sista boken inte var lika bra

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte faktiskt att sista boken var bra, men jag var också helt inne i serien och läste ut alla tre böcker på ett par dagar så såhär i efterhand har jag svårt att komma ihåg vad som hände i vilken bok :P

    SvaraRadera